قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

شهرداری مشهد منابع درآمدی جدید برای خود تعریف کند

  • کد خبر: ۱۷۰۲۵۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
شهرداری مشهد منابع درآمدی جدید برای خود تعریف کند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: شهرداری در سال‌های گذشته به روش‌های معمول مانند دریافت عوارض پروانه و پروژه‌های ساده و معمول مشارکتی اکتفا کرده است و لازم است شهرداری به سمت ایجاد منابع جدید پایدار حرکت کند.

مقدسی | شهرآرانیوز؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد به شهرآرا گفت: قانون مصوبه مجلس با عنوان قانون درآمد‌های پایدار که پارسال تصویب شد، برخلاف نامش، منابع درآمدی شهرداری را محدود می‌کند.

مجید دبیریان اضافه کرد: در این قانون سهم دولت در پرداخت سود اوراق مشارکت حذف شده یا به کمترین عدد ممکن رسیده است؛ بنابراین با توجه به قوانین و وضع اقتصادی امروز کشور، شهرداری‌ها باید منابع درآمدی جدیدی برای خود تعریف کنند.

همواره یکی از تأکیدات شورای اسلامی شهر در حوزه اقتصادی به مدیریت شهری این است که روش‌های قدیمی کسب درآمد باید تغییر کند. شهرداری در سال‌های گذشته به روش‌های معمول مانند دریافت عوارض پروانه و پروژه‌های ساده و معمول مشارکتی که ماحصل فروش زمین یا مشارکت روی زمین به روش‌های سنتی بوده، اکتفا کرده است و ما این روش‌ها را نمی‌پسندیم.

دبیریان با بیان اینکه لازم است شهرداری به سمت ایجاد منابع جدید پایدار حرکت کند، بیان کرد: پارسال مصوبه‌ای داشتیم و شهرداری را مکلف کردیم تا آیین نامه‌ای بیاورد و قوانینی را تعریف کند که به وسیله آن بتوان به سمت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرین‌ها و مدل‌های جدید اقتصادی مشارکتی روی آورد. این اولین مصوبه شورا در حوزه اقتصادی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در مصوبه دیگری سرمایه گذاری‌در زمین‌های کوچک مقیاس را توصیه کردیم. این کار ازجمله روش‌ها و مدل‌هایی است که اگر شهرداری به آن بپردازد، می‌تواند منابع درآمدی جدیدی را تعریف کند. اکنون مشارکت شهرداری با سرمایه گذاران فقط در زمین‌های بزرگ ‎مقیاس و پروژه‌های کلان است، درحالی که می‌توان پروژه‌هایی را روی زمین‌های کوچک مقیاس با مردم انجام داد.

وی ادامه داد: انتظار داریم شهرداری امسال به این سمت برود و این مصوبه را اجرایی کند تا بتوانیم از این ظرفیت اقتصادی مفید برای شهر و شهرداری استفاده کنیم. با این کار، هم شهرداری به درآمد پایدار خواهد رسید و هم شهر رونق ساخت وساز و ایجاد اشتغال دارد و به تولید کمک
می‌کند. وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر بر کاهش فرایند‌های اداری جذب سرمایه گذار تأکید دارد، گفت: امروز برای تعریف یک پروژه سرمایه گذاری از صفر تا صد زمان زیادی نیاز است. از این رو باید کاری کنیم که زمان دریافت مجوز‌های سرمایه گذاری کاهش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->